علی اشراقی | Ali Eshraghi

پژوهشگر در حوزه فناوری، نوآوری و توسعه

علی اشراقی | Ali Eshraghi

پژوهشگر در حوزه فناوری، نوآوری و توسعه

علی اشراقی | Ali Eshraghi

پیرامون تحقیقات، افکار و تدریسهای من

آخرین مطالب

عمده تدریسهای اینجانب بر سه محور فناوری، توسعه و مدیریت بنا نهاده شده اند. با کلیک بر روی هر عنوان، به توضیحات جزئی تر و نیز نمونه سئوالات هر درس هدایت خواهید شد. 


توسعه اقتصادی و برنامه ریزی  دریافت فایل

هدف اصلی از این درس، آشنا ساختن دانشجویان با مفاهیم کلیدی رشد و توسعه اقتصادی است. به طور کلی،  مفاهیمی چون برنامه ریزی برای توسعه و نیز شناسایی چالشهای منحصربفرد کشورهای در حال توسعه، همچون ایران، در محور مباحث این درس هستند. دانشجویان در طی این درس با ماهیت فرآیندی و چندبعدی بودن توسعه آشنا میشوند و رویکرد نوینی از جایگاه و عاملیت افراد جامعه در مباحث توسعه پیدا خواهند کرد. 


سیستمهای اطلاعات مدیریت  دریافت فایل

هدف اصلی در این درس آشناساختن دانشجویان با مفاهیم اصلی در حوزه تفکر سیستمی، کسب و کار و نقش فناوری اطلاعات در مدیریت و سازمان است. ضمن مروری بر اهمیت درک صحیح از اجزای سیستم، تفاوت میان فناوری اطلاعات و سیستمهای اطلاعاتی به خوبی بیان خواهد شد و سپس کاربردهای ویژه ای از فناروی اطلاعات در حوزه سازمان، خصوصا سازمانهای تجاری، بیان خواهد شد. همچنین داشنجویان در این درس با این فرصت روبرو خواهند شد تا نگاه ساده و خطی به نقش فناوری را به چالش کشیده، ضمن برشمردن مزایای استراتژیک فناوری اطلاعات، ریسکهای مالی و غیرمالی آن را نیز درک کنند. 


زبان تخصصی در مدیریت کارآفرینی 

هدف  اصلی از ارائه این درس تقویت پایه زبانی دانشجویان مقطع ارشد در رشته کارآفرینی است. به طور خاص، هدف جزئی از این درس ارائه یک زیرساخت جهت خودارزیابی و نیز ایجاد قابلیت خلاصه سازی در زبان فارسی است توسط دانشجویان است که خروجی آن ایجاد و مهارت های لازم جهت انجام بخش پیشینه تحقیق در پایان نامه خواهد بود. 


اخلاق حرفه ای در مدیریت 

سئوال محوری در این درس بررسی رابطه اخلاق و سازمان است. در این درس، دانشجویان با جایگاه منحصربفرد و روزافزون اخلاق در حوزه سازمان و مدیریت آشنا خواهند شد. ضمن ارائه تعریفی از مفهوم «حرفه ای بودن»، رویکردهای گوناکون به نقش و اثر اخلاق بررسی و نقاط قوت و ضعف هر کدام بررسی خواهد شد. نهایتا، نقش اخلاق در سازمان از نقطه نظر ارزشهای اسلامی بازبینی و سئوالات جدیدی در این حوزه مطرح خواهد شد. 


بازرگانی بین الملل 

هدف اصلی در این درس، آشناساختن دانشجویان با ریشه های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی تجارت در عرصه بین الملل است. ضمن تاکید بر تفاوتهای بنیادین میان تجارت و کسب و کار، شباهت ها و تفاوت های تجارت در حوزه ملی و فراملی مقایسه خواهند شد. ضمنا، نظریات اقتصادی گوناگون پیرامون تجارت بین الملل بیان و نقد خواهند شد. به طور کلی، انتظار این است در انتهای این درس دانشجویان یک درک کلی از مسائل، فرصتها و نهادهای موثر در امر تجارت میان کشورها برسند.